Prevzatie vozidla

Prevzatie vozidla prebieha tak ako každého auta. Prídete do predajne a auto Vám odovzdajú. Ak je to Vaša prvá Tesla, je dobré si pozrieť nejaké videá o základnom ovládaní auta, ktorých odkazy Vám prídu do mailu alebo ich aj vidíte v svojom Tesla účte na webe.

Veľa firiem, ktoré sa zaoberajú dovozmi Tesiel, straší ako je podstatné aby Vám auto pri preberaní skontrolovali. Aký je rozdiel, či kupujem nové auto na Slovensku od hocijakej inej značky alebo v zahraničí ? Podľa mňa je to úplne rovnaké a to v tom, že pozerám na viditeľné mechanické poškodenia, ktoré by mohli neskôr povedať, že som si urobil sám pri prevádzke. Ale ak náhodou nepôjde sťahovanie okna alebo iná banalita (vymýšľam si, nikdy som nemal pri preberaní nič pokazené alebo poškodené), kvôli tomu celý proces plne zaplateného auta a zabitý deň cesty do predajne zrušíte alebo si to proste následne v servise dáte opraviť ?

Podľa môjho názoru je podstatné si pár minút prezrieť auto dokola zvonku a zvnútra, či nie je niečo poškrabané alebo preliačené a to je všetko. Ostatné veci sú 100% na záruku opraviteľné alebo vymeniteľné.

Do predajne je najjednoduchšie sa nechať zaviesť niekým blízkym alebo cestovať vlakovou dopravou. Rakúsko nie je problém, ráno o šiestej ide rýchlovlak z Bratislavy či už do Viedne alebo Linz-u, v letných mesiacoch chodí večer okolo desiatej RegioJet vlak do Zágrebu.

Predajcovia sa predom pýtajú, či máte svoje prevozné značky alebo budete chcieť vystaviť. Ak áno, tlačia ešte technický list, s ktorým Vás pošlú na najbližšiu stanicu STK v Chorvátsku (budova vedľa Tesly) alebo Slovinsku, kde za poplatok okolo 180€ (značka + zákonné poistenie) dostanete 14-dňové prevozné značky. Rakúsko má prevozky o dosť drahšie, tam sa oplatí požičať „jednodňové maďarské“ prevozky z bazošu, stoja okolo 50-60€ na deň a následne si požičať slovenské prevozné (10€ na deň). S prevoznými značkami u nás je viac starostí, musíte si ich niekde prevziať, niekde vrátiť, stoja neúmerne na čas pôžičky, takže ja uprednostňujem 14-dňové priamo z HR alebo SI, kedy na aute jazdím až dokedy mi nepridelia slovenské značky.

Auto býva pro preberaní nabité pod 50%, takže pred vyzdvihnutím si do Tesla konta zadajte platobnú kartu, aby ste mohli pri ceste domov nabíjať na Superchargeri (netreba žiadne karty, len pripojíte konektor). Alebo ak máte nejakú nabíjaciu kartu od našich operátorov GreenWay alebo ZSEDrive, môžete ísť na Ionity. Ďalšia možnosť je poprosiť predajcu, aby Vám auto nabil na 100% v deň prevzatia a odchádzate s plne nabitým autom, kedy dôjdete až domov bez nabíjania. Väčšinou sú ochotní.

V predajni nezabudnite dokumenty, podstatná pre Vás je faktúra a COC list a k autu dostanete dve karty na odomykanie. Ak je to Vaša prvá Tesla, v nadšení môžete zabudnúť, robíte kontrolu auta, predajca Vás zoznamuje so základným ovládaním a zrazu auto vytiahne zo showroomu a popraje štastnú cestu, preto dokumenty prvé dajte do auta …

Komentáre

20 odpovedí na na “Prevzatie vozidla”

  1. Marki Avatar
    Marki

    Tie 14dnove prevozne znacky su jednorazove? Alebo ich potom posielas nejako (postou?) naspat? Vyhoda pozicanych/bazosovych moze byt ak je na ne kupena dialnicna znamka kazdej krajiny cez ktoru auto prevazas, inac si ju treba zaplatit alebo ist mimo dialnice.

  2. Miro Avatar

    Prevozné značky sú jednorazové. Áno, výhoda „bazošových“ je v zahraničných známkach, ak by ju mali, čo nemajú. Z Chorvátska je najkratšia cesta cez Maďarsko, kde „bazošové“ prevozné značky neplatia, diaľnica v HR je systémom mýta, diaľnica v HU má len pár km od Szombathely po Csorna a teda nie je problém ju obísť a zakúpená slovenská diaľničná známka sa dá preniesť na potom trvalú EČV, keďže ostáva VIN auta.

  3. lll Avatar
    lll

    Prakticka otazka hlupeho cloveka, ktory nove auto v zivote nekupoval – predpokladam, ze nove auto na sebe ramiky nema, ako uchytit prevoznu znacku na auto? Obojstranna paska? Neznicim tym lak?

    1. Miro Avatar

      Ramiky na EČV su sucastou auta, ked porovname rozmer, su ine len v Rakusku, v Chorvátsku alebo Nemecku sú ako u nás a prevozné značky sa do nich hodia.

  4. Marcel Avatar
    Marcel

    Na HR prevozne znacky , ktore mi pri kupe Tesly v Zahrebe predajca vybavy sa da zakupit cez app madarska 10 dnova dialnicna znamka , nie? Myslim ze by to nemal byt problem.. a tak isto ak potrebujem slovensku dialnicnu znamku tak si viem zakupit 10dnovu na HR prevozky , nie? Da sa to tak?

    1. Miro Avatar

      Ano, na prevozné značky sa normálne dajú zakúpiť diaľničné známky. Predajca Vám len ukáže vedľa budovu, kde si prevoznú značku ísť vyzdvihnúť, asi Vám ju nepôjde vybaviť on osobne, aspoň ja mám takú skúsenosť.

  5. Andrej Avatar
    Andrej

    Na tých 14 daňových je aj poistenie ? Ak áno v akej platnosti. Je to v celej EU. Potrebujem ísť do Nemecka cez Rakúsko ešte kým budem mať prevozne.

    1. Miro Avatar

      Áno, ku 14 dňovým prevozným značkám je PZP pre celú EU.

  6. Lukas Avatar
    Lukas

    Dobry den, ako je to s poistkou? Ked budem poznat VIN auta, tak si zriadim havarijnu poistku tu na SK pred prevzatim auta? Dakujem

    1. Miro Avatar

      Áno, väčšina poisťovní by mala umožniť poistiť auto podľa faktúry pred prevzatím, potrebujú samozrejme nielen VIN ale aj nadobúdaciu hodnotu auta, ktorá na faktúre je, z tej určujú výšku poistky okrem iných kritérií.

      1. R Avatar
        R

        odporucal by som poistit na plnu hodnotu auta s DPH – aspon takto mi radili v leasingovke.

        1. Miro Avatar

          Auto sa vždy poisťuje na hodnotu – cenu auta s DPH. Na faktúre z Tesly je cena bez DPH a k nej automaticky poisťovák pripočíta slovenské DPH. Ak by poisťovák rátal cenu bez dane, je pomýlený alebo neznalý, má to v podmienkach každá poisťovňa a treba ho vymeniť za schopnejšieho, lebo v prípade škodovej udalosti máte podpoistené auto a problém.

  7. Mato Avatar
    Mato

    Mohol by si prosím napísať aj o poisťovaní? Kde odporúčaš PZP a kde havarijko? Koľko to cca stojí? Inak moc dík za zdieľanie skúseností!

    1. Miro Avatar

      Poistenie je individuálne, záleží od právnej formy poistnika, sídla, škodového priebehu, agenta poisťovne, … sadzby sa menia niekoľkokrát za rok. Napríklad v 2023 som poisťoval v troch rôznych podľa internetových kalkulačiek na PZP. Čo sa týka havarijného, väčšinovo sú dobre ceny v Uniqa ale aj ostatne poisťovne podľa statusu poistnika môžu byt zaujímavé. Pri havarijnom poistení sa treba pýtať na prípadnú opravu v zahraničí, aby plnili podľa faktury, nakoľko Tesla má oficiálne servisy CZ,AT,HU v našom okolí, resp. limity na plnenie v neoriginálnych, ak sa bude jednať o karosárske ťukance alebo čelne sklo, čo vymenia/opravia aj u nás servisy.

  8. Peter Soroka Avatar
    Peter Soroka

    Máte niekto, prosím, skúsenosti s preberaním Tesly v Nemecku (Regensburg) a s prevoznými značkami? Nemci sa zatiaľ v komunikácii tvária, že mi s tým vôbec nepomôžu a mám si to zariadiť sám. Ďakujem za mnoho užitoćných informácií na tejto stránke.

  9. Martin Avatar
    Martin

    Viem niekoho splnomocnit na osobne prevzatie vozidla v HR alebo SI? Ak ano, je potrebny konkretny Tesla formular, alebo stacu notarsky overeny dokument v EN jazyku? Dakujem.

    1. Miro Avatar

      ako píšem v https://www.teslaslovakia.sk/po-objednani/ , Tesla ako jeden z dokumentov zasiela splnomocnenie, kde uvediete meno osoby, ktorá preberá

  10. Oto Zoldos Avatar
    Oto Zoldos

    Dobrý deň ,
    Kupovali sme cez vás novú teslu 3 štandard range. Ked sme prisli do Viedne auto malo cca 70% batérie a ukazovalo dojazd 350km co bol uplne nezmysel kedze sme prešli cca 80km a dojazd bol 38%. Nasledne sme ho v auparku nabili na superchargri 100% kde dojazd bol 299km. Čo teda je menej ako pri 70%. Je to normalne ked je auto uplne nové? Netreba nejako batériu kalibrovať ? Ďakujem veľmi pekne za odpovede

    1. Miro Avatar

      Dojazd je počítaný podľa veľa spôsobov a záleží kde ste ho videli. Napríklad v „Consumption“ je vypočítavaný podľa spotreby posledných 10km,25km alebo 50km. Dojazd zobrazovaný vedľa batérie tiež môže byť podľa normovanej spotreby od výrobcu alebo jazdného štýlu (nastavuje sa v menu). Keďže auto bolo nové, nepoznalo Váš spôsob jazdy a predikovalo optimistickú údaj, ktorý sa bude postupne prispôsobovať, predpokladám cestu po diaľnici a teda dojazd musel rapídne klesať. Ale väčšina jazdíme len na % batérie, nevšímame si dojazd a všetko necháme na navigáciu. Tá Vám vypočíta, s koľkými % prídete a či potrebujete na trase nabiť. Je to najpresnejšia metóda (aj medzi ostatnými značkami áut), lebo berie do úvahy všetko mysliteľné (počasie, premávku, výškové prevýšenie, tlak vzduchu, štýl jazdy, dodržiavanie rýchlostných predpisov,…).

      1. Oto Zoldos Avatar
        Oto Zoldos

        Ďakujem za odpoveď áno máte pravdu už sa to upravuje aj ked na aute už mam 450km najazdené tak dojazd na 100% mam max348km príde mi to málo nie ? Ci aj to sa ešte upraví ? A ešte jedna otázka. Auto stojí 3 den na parkovisku a za 3 dni sa zvýšila bateria z 65% na 95% bez nabitia samozrejme a pri 95% mi to ukazuje dojazd cez apku 256km uplne hlúposti. Nabijal som auto estelen 3 krat. Myslíte ze sa to upraví ?alebo je niečo z batériou. Ďakujem za odpovede…🙏

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *