Výber karosérie

Tesla má dve základné platformy a to 3/Y a S/X. Platformy zdieľajú väčšinu techniky a dizajn interiéru, pričom odlišnosť nie je v technike ale tvare karosérie. Oba modely danej platformy sú vybavené rovnakými motormi a akumulátormi, líšia sa tvarom karosérie, mierne upravenými rozmermi a hmotnosťou. S tým súvisí vždy horšia akcelerácia o niekoľko desatín sekundy a menší dojazd o 10 až 20% pri ťažšom a menej aerodynamickom SUV (X a Y) oproti efektívnemu sedanu vhodnejšiemu aj na dlhé diaľničné presuny (3 a S).

Sedan za cenu menej variabilného vnútorného priestoru odmení majiteľa nielen vysokými dojazdami pri diaľničných rýchlostiach a s tým spojeným rýchlejším cestovaním s kratším nabíjaním ale zároveň nižšou cenou. SUV verzie s vyšším posedom nepôsobia pri jazde ani športovo, ako by sa mohlo na prvý pohľad podľa parametrov zdať. V spojení s vyššou hmotnosťou aj o niekoľko sto kilogramov sú to klasické SUV a prejazdy zákrut nezvádzajú na dynamickejší prejazd.

Všetky modely okrem X, sú pre päť pasažierov, takže ak chcete voziť legálne viac ľudí, ostáva len model X. Model Y pre európskych zákazníkov nie je sedem miestny ako v USA a taktiež do Modelu S sa nedajú objednať dve sedadlá do kufra ako v minulosti.

Komentáre

3 odpovede na na “Výber karosérie”

  1. R Avatar
    R

    super spisane, velmi pomohlo, rozhodujem medzi TM3 Highland a Y SR. prave tu aerodynamiku nikde nespominali.

  2. Majly Avatar
    Majly

    Nesuhlasim velmi. Velmi zaujato napisane, preto napisem zaujiato aj ja. Clanok by mal byt skor s otvorenou myslou, ze kazdy hlada nieco ine a vydvihnut vyhody oboch a nie len vydvihovat vyhodu Modelu 3, kde clovek sedi na zemi a s tazkostami jeho rodicia z neho vystupia. Totiz prave Model Y je najpredavanejsi preto, pretoze je to kus riadneho auta. Aerodynamika je perfektna a skvele drzi na ceste. Spotreba je oproti konkurencii o 2 generacie popredu. Tesla Model Y poraza Enyaq bez problemov a ten obrovsky batozinovy priestor je na nezaplatenie. Mala nakladacia hrana u 3 je holy fakt a nevyvazi to ani to, ze ten kufor je velky. Proste na dlhe cesty je neprakticky, tak na co mi je vyssi dojazd za diskomfort. Cesta rodinou do chorvatska ci talianska je mozna aj s Modelom Y Standard Range, ale Long Range by bol vhodnejsi. Tesla Model 3 je priliz nizko co proste mozno vyhovuje ludom do tridsiatky. Ludia nad 30 uprednostnuju skor komfort a ten im Model 3 neda a navyse aj sedenie vzadu je v Model 3 horsie. Ano Highland je super, ale radsej si pockame na Junipera a vozime sa zatial v aktualnom Model Y.

    Takze negativa modelu 3:
    – mensie auto pre vacsich ludi
    – nevhodnejsie pre rodiny
    – zly nakladaci priestor do kufra
    – mensi predny kufor
    – menej miesta na hlavu vzadu
    – horsi posed vzadu aj v predu

    Kedze cena je podobna, pre rodiny s detmi sa to malokedy oplati, aj ked pozname take pripady.

    1. Miro Avatar

      V článku som sa snažil upozorniť na elektromobilnú odlišnosť dvoch typov karosérií, lebo pri EV má tento aspekt výraznejší vplyv na dĺžku cestovania ako pri spaľovacích autách, ale určite nebolo mojim cieľom porovnávať praktickosť, to si každý zhodnotí pre svoje potreby, či potrebuje voziť na dovolenky pol domácnosti alebo len dve pätiny. Model 3 má tiež veľký kufor oproti iným spaľovacím ale aj elektromobilným sedanom a na uloženie bežnej batožiny ako cestovné tašky alebo kufre, stačí. Na občasné prevážanie veľkých krabíc, ktoré sa kvôli nakladaciemu otvoru (spôsobu otvárania kufra) do Modelu 3 nevojdú, poslúži aj prívesný vozík, použitím ktorého človek získa o moc viac priestoru ako len použitím SUV karosérie a nemusí voziť vzduch v aute väčšinu času kedy priestor nepotrebuje alebo pri EV sa začínajú presádzať boxy na ťažné zariadenie pri cestách na dovolenku.

      Píšem vlastné pocity a skúsenosti, keďže jazdím striedavo aj na Model 3 aj na Model Y. Aerodynamika oboch je perfektná, ale Model Y má horšiu ako Model 3. Ak by som mal porovnať 3 a Y pri diaľničnej 140 km/h, tak spotreba 19 kWh/100km vs 22kWh/100km je tých 15% rozdiel, čo píšem a to znamená 15% dlhšie nabíjania po trase. Čo sa týka komfortu, bohužiaľ Tesla Y sa nemôže zrovnávať s aktuálne predávanou Tesla 3, ktorá má o moc pohodlnejší podvozok a Y je oproti nej „uskákaná“.

      Áno, oproti iným EV je ako Enyaq alebo ID.4 je Model Y efektívnejší a samozrejme technologicky lepšia voľba, ale to nič nemení na fakte, že oproti Model 3 stráca na efektivite.

      Na recenzie typu koľko autosedačiek sa vojde vedľa seba, či je nad hlavou 11 alebo 13 cm a iné parametre, je na internete a youtube videí neúrekom. Mám skoro 50 rokov a nastupovanie do sedanu ma nijako neobmedzuje, zato si užívam príjemnejší pocit jazdy vďaka menšej odstredivej sile na moje telo, lebo sedím nižšie a bližšie ťažiska auta. Model Y mám kvôli ťažnej sile, keďže karavan mám ťažší ako 1000 kg, ktoré povoľuje Model 3, inak by som si vystačil aj s Model 3 a občas prívesným vozíkom.

      Stačí sa pozrieť na nemecké diaľnice, aký typ áut tam prevažuje, či SUV alebo sedany na časté diaľničné presuny.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *